引數據指9成人口慣用廣東話 沈旭暉:不以粵語為母語 全球大笑話

立場新聞 2016/01/11 18:10


前財政司司長梁錦松日前指,不是每人的母語也是廣東話,若用中文教學的話,應用普通話教學,認為普通話教學可提高學生寫作能力,其言論惹起爭議。據政府統計處資料,2001年、2006年及2011年以廣東話為慣用語言的,佔5歲以上人口約9成,相反普通話的只佔約1%。國際關係學者沈旭暉今早亦於Facebook引用有關數據,並指「這樣數據的地方,假如居然不以粵語為母語,會是全球大笑話。」
根據政府統計處資料,2001年、2006年及2011年按慣用語言劃分的五歲及以上人口,以廣州話為慣用語的佔最大部分,分別佔89.2%、90.8%和89.5的%;相反,以普通話為慣用語的,只佔約1%,由2001的0.9%,微升至2011年的1.4%。
政府統計處截圖
政府統計處截圖
以英語為慣用語的人口比例於這三年分別為3.2%、2.8%和3.5%,比用普通話的為高。有網民笑謂:

既然英文都ok高%,不如『英教中』囉
輪到英文都未輪到你呀!仲話要普教中!

其他網友也紛紛衛護廣東話:

廣東人用粵語學中文有上千年歷史,從來相安無事。普通話講得唔好可以練,係唔需要將自己母語丟咗佢,更何況係中國呢 D 人造中文?捨本逐末,正是愚不可及!

我哋都係講廣東話,廣東話就係我哋嘅「普通話」。唔好矮化我哋嘅母語做方言。同北京官話根本係兩種唔能夠mutually intelligibe嘅語言。我撐自己嘅母語。

梁錦松智商沒問題,只是權力慾膨脹下,利慾熏心,劍指粵語,提交第一張投名狀而已。