北區區議員廣東話寫議案 張正皓:粵語寫官方文件先可以避免赤化

北區區議員近日寫嘅議案引起熱話,皆因全文都用廣東話寫。喺《要求九巴重啟W3巴士線》嘅議案,粉嶺南選區張正皓議員就咁樣寫:「必須強調返,所有巴士線嘅目的都唔係俾乘客淨係前往總站而開設,故此總站設施,高鐵站未重開而唔能夠重啟,實屬笑話。」

喺《要求以百福田心遊樂場研究公園遊樂設施主題》,佢亦都係用粵語行文:「北區區內公園數目眾多,但係各個公園嘅辨識度都唔高,公園之間嘅分別就只有街名同設施唔同,完全無獨立嘅靈魂。而參考其他區,好似黃大仙鳳德公園咁就用花果山做主題。設施固然重要,但缺乏主題嘅支撐,就好似肉體缺乏靈魂,空有硬體而無軟體輔助嘅電腦,點靚都好,始終未能夠好好發揮。」

張正皓就喺佢嘅Facebook專頁用廣東話提議案嘅原由:「喺生活中用得到嘅地方都用粵語去表達,正正係保護粵語、傳承粵語嘅好方法。今日呢份提案,就係北區區議會嘅官方文件,用粵語寫成嘅官方文件,必須愈來愈多,先可以避免赤化。」

張正皓除咗係區議員外,亦都係一個本土作家。佢曾經喺補習學校任教中文長達5年,3年前因為想在香港嘗試「工作假期(working holiday)」轉行揸的士,亦曾以筆名「白告」在網上平台推出散文集「我的你的紅的」。

北區區議會一向都關注廣東話嘅傳承議題。北區中學校長會早前向北區區議會申請撥款,以舉辦「北區中學聯校普通話演講比賽」。蔣文正議員動議要求議員就該比賽語言表態,結果零票普通話,一票英文,一票客家話,其餘所有委員全投粵語。