紫荊黨空降 建制派不服 「咁多年都唔學廣東話 學咩人從政?」

「香港紫荊黨」今年蒲頭,由一班由大陸「海歸派」、中資機構嘅成員成立,有別於傳統建制派土生土長、喺香港社區經營多時嘅香港人。紫荊黨創辦人王山不滿建制派喺區議會選舉中大敗,揚言要團結「包括約二百萬新移民中的愛國愛港人士」,最近就放風蒲頭,開始招收黨員。不過,建制派中人就唔多服氣,質疑佢哋本身都唔係香港人,有乜資格「空降」政壇:「嚟咗香港咁多年都唔學廣東話,學乜人從政啊?唔好話市民唔妥,我哋建制派都唔服啦!」

民建聯及自由黨對外都宣稱,唔覺得會威脅傳統建制派政黨。港區全國人大代表、民建聯葉國謙就回應指:「民建聯有人大委員,喺香港社會有行會成員,有立法會議員,目前政黨在立法會最多成員。背景來講,我唔覺得而家睇嘅紫荊黨有很大優勢。」

話雖如此,紫荊黨創辦人李山嘅言論對甚有威脅建制派嘅意味。佢上年底撰文指斥建制派政黨「無論是在組織協調、資源調配方面,還是在宣傳動員、議題設置方面,都與泛民派政黨顯示出很大的差距……長期脫離香港社會和民眾,未能把廣大香港市民『對美好生活的嚮往』作為本黨的奮鬥目標」。又不斷強調「要從根本上改變香港目前嚴重失衡的政治生態,就應該儘快成立新的愛國愛港政黨」。

建制派表面上妥協,實則對於紫荊黨嘅橫空出世甚為不滿,質疑唔識廣東話、唔識香港文化嘅紫荊黨人點可能同香港市民溝通,促進社會和諧。消息指,建制派成員曾經提出質疑指,紫荊黨嘅核心成員聲稱來港多年,但就冇學好廣東話,「學咩人從政?點可能同市民溝通到?唔好話市民唔妥,我哋建制派都唔服啦!」認為紫荊黨插手政壇會損害建制派喺上年區選至今努力經營嘅形象。

有分析指,「紫荊黨」成立半年後曝光,顯示中共唔再信任喺香港嘅傳統建制派,認為佢哋已經發揮唔到擁護政權嘅作用。即使最大建制政黨民建聯,喺中共眼中都太有地方主義色彩,唔係根正苗紅嘅自己人;估計中聯辦會削弱畀建制派政黨嘅資源,首當其衝將會係行政會議成員葉劉淑儀所屬嘅新民黨。

根據「紫荊黨」上載至公司註冊處嘅文件顯示,該黨創辦成員由全國政協委員李山、中播控股主席黃秋智及卓悅控股主席陳健文三人擔任。建黨目的包括支持「一國兩制、高度自治」,改善中央政府及特區政府嘅關係等。佢哋仲計劃招募 25 萬名 18 歲以上的成員。