外媒揭發中國千方百計封殺香港研發廣東話輸入法ISO認證

ISO係制定世界標準嘅國際標準組織,有咗ISO係方便各國各地嘅製造商可以跟隨研發互相通用嘅產品。《華爾街日報》透露,香港就有專家喺2019年向ISO提交廣東話打字嘅標準方案,但就俾中國嘅代表千方百計咁阻撓。

中國代表隨即提出反對,就話中文嘅國際標準只係有普通話就夠,因為普通話先係中國嘅官方語言。於是其後各國代表討論有關方案。香港代表解釋,廣東話同普通話即使用類似嘅漢字,但其實互不相通,所以係兩種唔同嘅語言,應該有唔同嘅標準。

但有三名知情人士透露,會上出現咗異常多人嘅中國代表團,佢哋準備咗幾十張投影片去攻擊廣東話打字方案,好多與會者感到非比尋常,亦都有啲不安。中國代表團就話,方案嘅打字系統得香港人用緊,中國其他地區嘅6000萬廣東話人口就冇用,所以唔應該成為國際標準。

最終方案得到咗美國、加拿大同俄羅斯等國家支持,但因為行政程序上有問題不獲通過。但香港方案嘅支持者冇死心,5月再次向委員會介紹有關方案,到咗9月喺法國委員會終於得以通過。

但冇耐,俄羅斯喺冇解釋之下就撤回支持,亦都冇回應到傳媒查詢。