國際母語日 兩岸大不同 台灣:鼓勵原住民語言 大陸:語言有戰略意義 要寫對中国字

今日2月21號係聯合國教科文組織所定嘅「國際母語日」,提倡要尊重國民學習同使用母語,全球各國都有響應嘅活動。台灣隆重其事,年年都揀喺母語日前後舉行「原住民族語言發展會議」;而大陸就冇乜官方嘅活動,只有中央電台呼籲話「語言有戰略意義」,要「寫對中国字」。

 

台灣:原住民族語言發展法見成效 「相信原住民語言是不可或缺的聲音」

原住民族委員會20日在台北圓山大飯店舉辦「世界母語日-原住民族語言發展會議」,總統蔡英文(中)出席頒獎給對原住民族語言復振有貢獻者及家屬。中央社記者王騰毅攝 110年2月20日

原住民族委員會喺台北舉辦「世界母語日-原住民族語言發展會議」,總統蔡英文(中)出席頒獎。圖片:中央社

總統蔡英文同行政院長蘇貞昌都參與咗原住民族語言發展會議,而今次會議首次參照聯合國會議模式,除咗中英文外,仲用阿美族、排灣族等6種語言同步口譯,係台灣官方會議嘅首例。

行政院長蘇貞昌致詞話,「文化是民主的靈魂、語言是文化重要載體,每人出生聽到語言就是媽媽的話,母語傳承是一代又一代,因此說「母語斷、文化滅」,如何讓母語延續,除了每個人要努力,也是國家責任。」

蘇貞昌笑言,唔單止係公務,佢屋企都要講母語,連小朋友都係咁:「只是沒想到我那麼推動,我的大女兒愛上了阿美族人,2個孫女都用阿美族命名,我們家第三代沒有漢名。」

佢又話好高興原住民族嘅南島語系語言得到國際學者認證有朔源:「這是台灣在防疫成果被肯定後的另一個資源,期待台灣更努力讓世界看到。」

蔡英文就話,政府投入更多資源,推動原住民族語言發展,等學校有專責嘅母語老師,各族都成立族語推動組織。

佢感謝各界投入母語工作人員:「當越來越多人使用母語,政府投入預算才有意義,讓原住民語言發展落地生根,一起找回族語,也相信原住民語言是台灣不可或缺的聲音。」

原住民族委員會主委夷將·拔路兒(Icyang Parod)就話:「作為南島語族的起源地,語言的多樣性是台灣送給全世界最美的禮物,讓我們一起努力推動族語,讓南島語言在台灣發出最美的聲音。」

 

大陸轉為低調處理 「一起學好中国話 寫對中国字」

以往大陸都比較積極響應國際母語日嘅活動。喺2014年,央視新聞喺社交網站出咗篇文,話60%以上嘅民族語言面臨消失,又貼出一組寫有中國各地語言嘅圖片,呼籲大家「保護中國各地方言」。「地方語言瀕危」成為一時話題。

大陸中央電視台CCTV都曾經寫文叫人珍惜地方語言(台灣微博)

大陸2020年9月喺內蒙古推行漢語教學,蒙古人發起大規模罷課嘅蒙古語運動,最終經歷鎮壓;加上集中營迫害維吾爾人嘅事件引起國際關注,「保護母語、地方語言」喺大陸都開始變成會觸及底線嘅話題。

今年2021年,大陸官方機構就再冇慶祝國際母語日活動,得返中央人民廣播電台嘅新聞稿,但題目竟然係「一起學好中国話 寫對中国字」,竟然話「漢語是我們的母語」,無視中国有嘅唔同民族以及地方語言,對聯合國設立「國際母語日」嘅目的,係咪有啲誤解?

大陸喺國際母語日大談語言嘅戰略意義

聯合國教科文組織:鼓勵使用多種語文

聯合國教科文組織將本年主題定為「鼓勵使用多種語文,促進教育同社會嘅包容性」,呼籲世上每一個人讀書同日常生活中都用多啲唔同語言,弘揚文化嘅豐富多彩。

教科文組織總幹事阿祖萊指出,目前,全球仍有40%嘅人口無法用自己嘅母語上堂學習,「呢啲情況好影響學習質量,亦都阻學生了解自身嘅文化傳統同表達方式。」新冠疫情威脅

阿祖萊又話,受到肺炎疫情影響,全球一度有多達15億適齡學童返唔到學校、亦都冇遙距方式上堂。好多傳統節日同慶祝活動被迫取,威脅文化多樣性,衝突傳媒同文化工作者。

佢話:「一種語言嘅消亡,亦意味住一種視角、一種感受和一種對於世界的思考隨之消失,意味著文化多樣性遭受咗不可挽回嘅損失。」

聯合國教科文組織(UNESCO)喺1999年訂立國際母語日,呢一日特別係紀念到孟加拉人喺1952發起「國家語言日遊行」,最終有多名學生被軍警射殺而犧牲。