政協指學英文浪費時間 提議全國中小學取消必修英文科 「隨著中國經濟社會發展,英語真的有這麼重要嗎?」

每年全國政協會議及全國人民代表大會「兩會」,唔同政協都會提出議案。有政協委員就建議,要取消全國義務教育(中小學)嘅英文科必修地位,仲要禁止學生參加非官方嘅各種外語考試。

全國政協委員、九三學社中央委員許進話:「為了學英語,學生和家長耗費了大量的時間和精力。但是隨著經濟社會發展,英語真的有這麼重要嗎?」佢指出,美國嘅大學畢業生掌握到3萬至5萬個詞語,但喺中國,識4千個單詞就可以通過大學英語四級考試。為咗讀到「重點中學」,好多小學生都自己去考大學英語4級考試或者更高級嘅英語考試證書。英文教學課時約佔學生總課時嘅10%,但英文只對不到10%嘅大學畢業生有用,所以係成本效益低,課程設置有問題。

許進仲自己研究發現,原來而家啲翻譯機可以提供英文在內多種語言、超過大學英文6級水平嘅口語翻譯服務,技術十分成熟。有咗智能電話嘅翻譯程式,仲好過喺中小學讀咁多年英文。佢又話,喺人工智能時代,翻譯職業已經係即將被淘汰職業嘅頭10名。

佢話好似「音樂、體育和美術」呢啲「素質教育」課程課時太少,如果取消英文做主科,就可以解決缺乏課時嘅問題。「學校應該用充足的時間培養學生的獨立思考能力、實踐能力和創新能力,促進學生全面發展。」

「兩會」今日、聽日喺北京召開,未知許進嘅提案結果如何。不過喺美國,就算係中共嘅死對頭、前國務卿蓬佩奧,都好鼓勵國民讀中文,認為掌握外語先會理解到其他民族國家嘅意圖,睇到「原本睇唔到嘅威脅,降低發生公開衝突嘅可能性」。