古城Toledo深度遊:白色猶太會堂|Judy Lee

Santa María la Blanca(白色聖瑪利亞)明明係一個好天主教嘅名,偏偏遊客去到,一眼淨係見到清真寺嗰啲紅磚牆,但係旅遊書又話佢係一座猶太廟,真係搲晒頭。

其實,Toledo麻雀雖小,但就係猶太人、基督徒、穆斯林和平共處嘅大熔爐,呢座座落基督教王國領土、由穆斯林建築師設計、供猶太人使用嘅宗教建築,就係最好嘅歷史見證 —— 不過到頭來,今時今日呢度就歸天主教會管嘅。

中世紀晚期,基督教王國逐漸收復摩爾人統治嘅伊比利亞半島之際,仍然保留宗教自由,好多穆斯林選擇留低,佢哋嘅存在亦都影響咗半島嘅建築同裝飾風格,稱為Mudéjar(讀音近似粵語「沒爹霞」)藝術。

Mudéjar式建築通常以紅磚外牆配合木製天花砌成,內部支撐就係我成日講嘅馬蹄形同多瓣圓拱拱廊(圖一),裝飾方面就結合咗書法、幾何圖形同植物圖案。喺白色猶太廟呢度,24條八角形方柱嘅柱頭(圖二)就係一個例子。

Mudéjar風格12世紀開始成為主流,完全唔限於穆斯林圈子,而係得到廣泛採納;伊比利亞半島上嘅中世紀後期建築,不論係羅曼式、哥德式、文藝復興時期,都可以搵到佢嘅蹤影,其他地方冇㗎。以後介紹其他建築嘅時候,我會繼續同大家仔細睇。

相關文章:
古城Toledo深度遊:光輝基督清真寺
https://www.facebook.com/JudyLeeLinguist/posts/1235810743510085
古城Toledo深度遊:聖母主教座堂
https://www.facebook.com/JudyLeeLinguist/posts/1238274723263687

文中外語為西班牙文
如果鍾意呢篇文,請你CLS支持 
此系列逢星期三、星期日更新,敬請大大力追post :0)