通訊局裁定香港電台使用「台灣全國」及節目播歌含一字粗口「投訴成立、台灣並非國家」

通訊事務管理局(通訊局)今日(19號)新聞公報指,有關香港電台兩宗投訴成立,其中一單係關於使用「台灣全國」嘅字眼,另一單係播歌時候歌詞含有粗口。通訊局決定向港台發出警告,敦促它嚴格遵守《電台節目守則》中嘅相關條文。
第一單投訴指港台喺2020年高雄補選新聞內提到「民眾可以在全國一千八百多個票站投票」,認為相關報道內容不準確,因為該補選只在高雄舉行,以及台灣並非國家。新聞提及「喺台灣高雄今日展開……補選投票……民眾可以喺全國一千八百幾個票站投票……」通訊局話,「台灣事實上不是一個國家,因此在該言論中使用『全國』一詞並不準確;港台沒有嚴格查證新聞內容是否準確,亦未盡一切合理努力確保新聞內嘅真實資料準確無誤。
但係,由於該則新聞曾重複提及該補選的詳情,因此有關錯誤應不會對聽眾就整篇報道的理解造成重大影響。通訊局決定向港台發出強烈勸諭,敦促佢嚴格遵守《電台節目守則》第20A段嘅相關條文。
第二單係投訴電台節目《旅遊樂園》喺今年四月三號播放嘅一首歌曲歌詞含有一個粗俗用語,唔應該喺一個適合不同年齡聽眾收聽的旅遊節目中播放。根據資料,呢首歌係莊正嘅《喝啖茶》,歌詞提到「番工做嘢好撚忙/做到喊/攰到散/我想一切可以放慢/點解世界咁多困難/點解世界咁多嘢煩」。通訊局考慮個嘅相關資料,認為歌曲中被用作助語詞嘅有關粗言,喺節目中可清楚聽到。該用語明顯惹人反感,喺任何時段也不應播放。通訊局決定向港台發出警告,敦促佢嚴格遵守《電台節目守則》中嘅相關條文。